Na łamach Marketingu w Praktyce można zapoznać się ze studium przypadku strategii komunikacyjnej opracowanej dla łódzkiej Manufaktury. Kolejne etapy działań uwzględniły cel głównego inwestora, firmy Apsys, który chciał, aby jego inwestycja nie była tylko kolejnym centrum handlowym, ale stała się miejscem istotnym dla życie miasta. Strategię komunikacyjną opracowała agencja TBWA, która określiła główne założenia komunikacyjne, m.in. zbudowanie świadomości istnienia Manufaktury oraz poinformowanie o jej otwarciu.
Jako grupę docelową autorzy strategii wybrali przede wszystkim mieszkańców Łodzi i regionu, a w dalszej perspektywie także mieszkańców innych miast (np. Warszawy). Zamieszczony w Marketingu w Praktyce case study opisuje także prace nad wizerunkiem Manufaktury, która ma być postrzegana jako nowoczesne i dynamiczne centrum. „Strategia komunikacji zakładała, że Manufaktura stanie się miejscem tak dynamicznym i tętniącym życiem, że będzie można w niej poczuć ducha najbardziej nowoczesnego miasta w Polsce, jakim była Łódź w drugiej połowie XIX wieku” – informuje magazyn. Działania wizerunkowe oraz komunikacyjne dla centrum nie ograniczyły się jedynie do kampanii towarzyszącej jego otwarciu. Kolejne inicjatywy, jak np. możliwość oglądania mundialowych meczy na ustawionym na terenie Manufaktury ekranie, podporządkowane są ogólnej strategii komunikacyjnej.