W Rzeczpospolitej znajdujemy artykuł dotyczący zmiany wizerunku kandydatów na radnych gmin. „Teraz to samorządowcy i mało znani lokalni działacze najchętniej korzystają ze szkoleń i rad specjalistów od wizerunku” – mówi Sergiusz Trzeciak, konsultant polityczny i autor książki „Kampania wyborcza. Strategia sukcesu”.
Szkolenie zwykle zaczyna się od uważnego przyjrzenia się kandydatom, dopiero po tym można zacząć przygotowywać ich do kontaktu z dziennikarzami. „Politycy są bardzo źle nastawieni do mediów, uważają, że dziennikarze mają złe intencje i że się czepiają” – mówi specjalistka ds. szkoleń, Grażyna Kurowska. Dlatego właśnie Kurowska zaleca im zaprzyjaźnienie się z dziennikarzem lokalnej gazety, co może być jej zdaniem „świetną okazją do promowania siebie”. Koszty porad profesjonalistów przed kampanią są tajemnicą. Wiadomo jednak, że kilka miesięcy ze specjalistą może kosztować polityka co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych.