Czwarta edycja konferencji Marketing w Kulturze. Komunikacja – trendy – praktyka odbędzie się już 7 i 8 marca 2019 roku w Gdańsku.
Organizowane przez Instytut Kultury Miejskiej w Gdańsku wydarzenie jest skierowane do osób zajmujących się promocją, komunikacją i marketingiem w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych czy oddolnych inicjatywach. Konferencja zgromadzi blisko 600 uczestników.
Podczas konferencji poruszone zostaną tematy między innymi nowych narzędzi komunikacji, inspiracji, jakie kultura może czerpać z innych branż i zagranicy, storytellingu w kulturze, współpracy z biznesem czy finansowania społecznościowego. Przedstawione zostaną też badania dotyczące konsumentów kultury.
Paweł Tkaczyk (MIDEA), który rozpocznie konferencję, opowie o nowych trendach w storytellingu w kulturze. Kolejne będzie wystąpienie gościa zagranicznego. Będzie nim Hansjürgen Schmölzer, który wygłosi prelekcję pt. „Dlaczego mieliby nas odwiedzać goście zagraniczni? Analiza strategiczna dla instytucji kultury z obszarów pozametropolitalnych”. Hansjürgen Schmölzer jest menedżerem kultury, dziennikarzem, filmowcem i właścicielem agencji marketingowej BSX. Został odznaczony austriacką nagrodą państwową w dziedzinie marketingu oraz Globe Award za najlepiej promowany projekt kulturalny na świecie (Europejska Stolica Kultury Graz 2003).
Wśród prelegentów będzie także Artur Jabłoński (Digitalk), który z kolei omówi reklamach w mediach społecznościowych. O tym, jak kształtować zachowania w instytucjach kultury oraz sprawić, by więcej ludzi przyszło, obejrzało, opowiedziało o wydarzeniu czy zgłosiło się do wolontariatu, powie natomiast Agata Romaniuk (Blink spark a change). Weronika Zawadzka, specjalistka ds. crowdfundingu, która koordynowała kampanie crowdfundingowe związane z kulturą, takie jak Magazyn Kosmos, Dobra Kawiarnia czy Magazyn G’rls Room, będzie mówiła o tym, jak dobrze zaplanować crowdfunding i zmotywować społeczność do współfinansowania przedsięwzięć.
Podczas paneli dyskusyjnych mowa będzie o komercjalizacji przestrzeni kultury czy hejcie i krytyce w kontekście tworzenia narracji wokół instytucji kultury.
Dla instytucji i organizacji uczestniczących w konferencji przygotowano także Konkurs Kulturalne Case Studies 2018. Spośród zgłoszonych kampanii jury wybierze sześć, które zostaną zaprezentowane podczas konferencyjnego afterparty. Zwycięska kampania otrzyma statuetkę oraz nagrodę w wysokości 1000 zł.
Część prezentacji będzie można obejrzeć na kanale Instytutu Kultury Miejskiej na YouTubie.
Więcej informacji można znaleźć na stronie.
Wydarzenie odbędzie się w Starym Maneżu, ul. Słowackiego 23, Gdańsk-Wrzeszcz.
PRoto.pl jest patronem medialnym konferencji. (mb)