Gazeta Echo Miasta Łódź opublikowała artykuł na temat wizerunku miasta wśród mieszkańców Polski. Autor, Michał Bogusiak, odnosi się do wyników ogólnopolskich badań wizerunku Łodzi, jakie przeprowadziła na próbie 1006 respondentów firma IMAS International z Wrocławia. „Badanie odbywało się w systemie face-to-face. Oznacza to, że odpowiedzi ankietowanych były natychmiastowe i spontaniczne, więc świadczą o faktycznej sile skojarzeń” – ocenił Damian Michalski, reprezentujący autorów badania.
Bogusiak przytacza wyniki, według których „Co dziewiątemu Polakowi (11 proc. odpowiedzi) Łódź nie kojarzy się kompletnie z niczym” i dodaje, że odpowiedź ta padała szczególnie często wśród osób młodych, pomiędzy 15 a 24 rokiem życia. „Najwięcej skojarzeń Polaków (32 proc.) wiązało się z przemysłem włókienniczym, dziewiarskim i lekkim”. Autor artykułu podkreśla też, że część ludzi Łódź kojarzy z „zaniedbanym, starym, brudnym miastem” i myśli o „utrudnieniach w ruchu drogowym i złych warunkach życia”. Jednak warto dostrzec, że dla 12 proc. respondentów miasto kojarzy się z kulturą i sztuką. (psp)