W Nowych Wiadomościach Wałbrzyskich można przeczytać o coraz to nowszych pomysłach na promocje miast. Autorka artykułu, Magdalena Sośnicka-Dzwonek, pisze: „foldery, ulotki, pocztówki, czy długopisy, to jak twierdzą fachowcy, dla współczesnego zwiedzającego, nuda”. Dlatego najnowszym pomysłem na reklamę np. Świdnicy jest wydanie miliona monet o nominale 2 złote z wizerunkiem zabytków miasta. Inny pomysł mieli specjaliści z biura promocji Wrocławia – „bierki do gry z końcówkami w kształcie zabytków Wrocławia oraz reklamujący Wrocław tatuaż – to projekty »talizmanów«, która niebawem będą promować miasto”.
Marcin Kowalski, z firmy doradczej Human Partner, zauważa też, że: „gminy coraz częściej sięgają po narzędzia public relations, korzystając z usług profesjonalnych agencji PR czy firm konsultingowych”. (ml)