Lubelszczyznę będzie reklamować kobieta o subtelnej urodzie, Lublin zaś – przystojny mężczyzna – czytamy w lokalnym dodatku Gazety Wyborczej. Agencja Vena Art, która przygotowuje kampanię regionu, poszukuje młodych kandydatek – wyłącznie z Lubelszczyzny.
Głównym celem projektu „Lubelskie” jest promocja gospodarcza. Norbert Rudaś z Veny Art tłumaczy, że Lubelszczyzna ma być kojarzona z kobietą, gdyż „Ma to uzasadnienie w psychologii reklamy – cechy kobiety, jak ciepło, spokój, wzbudzanie zaufania oraz uroda, przyciągają uwagę, sprawiają, że przekaz nie jest narzucający się. Jest za to wiarygodny i bardziej zauważalny”. Kampania medialna akcji „kobiecej” rozpocznie się we wrześniu.
Lublin natomiast ma być promowany przez przystojnego trzydziestolatka, który mieszka w nowym apartamencie, jeździ niemieckim samochodem i czyta książki Marka Hłaski. Jak pisze autor artykułu: „Taki wizerunek Lublina marzy się ratuszowym specom od promocji, którzy w czerwcu ogłosili konkurs na logo i hasło reklamujące nasze miasto w całej Polsce”. Wyniki w sierpniu. (jcm)