„Każda firma prawnicza, w szczególności rozpoczynająca swoją działalność, powinna już na samym początku skrupulatnie zaplanować budowę wizerunku oraz pozycji na rynku” – czytamy w Gazecie Prawnej. Istotne w tym kontekście są przede wszystkim działania marketingowe, public relations i business development. Zaplanowana strategia wymaga długofalowego zaangażowania – działania takie można zlecić firmie zewnętrznej lub stworzyć wewnętrzny dział odpowiedzialny za marketing i działania wizerunkowe. W przypadku skorzystania z usług firmy eksperckiej, kancelarie prawnicze winny aktywnie uczestniczyć przy tworzeniu strategii i proponować własne rozwiązania.
„Takie zaangażowanie w początkowej fazie współpracy zdecydowanie opłaci się na dłuższą metę i pozwoli przygotować strategię uszytą dokładnie na miarę kancelarii” – twierdzi Tomasz Drzał, autor artykułu. Ze strony zewnętrznych konsultantów firmy prawnicze mogą liczyć na doradztwo biznesowe, współpracę z mediami, organizacjami pozarządowymi i izbami handlowymi, pomoc w sytuacjach kryzysowych, a także aktywny PR czy nawet lobbing. (jcm)