W Parkiecie ukazał się tekst o roli i obowiązkach menedżerów ds. komunikacji. „To nie tylko pani od gazetki albo pan od Internetu – to ważne ogniwo w korporacyjnej strukturze. Złe zarządzanie na tym stanowisku może przynieść więcej szkód niż brak jego obsady” – pisze Marta Płoskońska, autorka artykułu. Do obowiązków menedżera ds. komunikacji należy budowanie zaangażowania, identyfikacja z firmą, wspieranie realizacji strategii i dbanie o relacje między pracownikami i zarządem.
W relacjach pracownicy-zarząd szczególnie istotne jest zapewnienie przepływu informacji z dołu do góry, czyli od pracownika szeregowego do osób decyzyjnych. Jak pisze autorka artykułu, najczęściej stosowanym rozwiązaniem są skrzynki pomysłów. Dzięki nim każdy pracownik może anonimowo przekazać informację kierownictwu. Opinie pracowników poznaje się także poprzez ankiety; mało popularne są natomiast internetowe formularze, możliwość zadania pytania na łamach gazetki, telefony zaufania czy listy dyskusyjne. Rośnie zaś znaczenie tzw. polityki otwartych drzwi, konkursów i giełd pomysłów oraz czatów z kierownictwem. (jcm)