poniedziałek, 25 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPR zabija dziennikarstwo

PR zabija dziennikarstwo

Na media2.pl można było przeczytać o zabijaniu dziennikarstwa i zniekształcaniu wizerunku firmy. Wojciech Andrzejewski, autor tekstu i wieloletni dziennikarz, pisze o natarczywym PR-owcu „jednej z dużych firm pewnego dużego sektora”, który próbował wymusić publikację raportu podkreślającego sukcesy swojej firmy. Andrzejewski stawia tezę, że „…współczesny PR, agresywny i natrętny, zabija czyste i rzetelne dziennikarstwo. Świetnymi PR-owcami są świetni dziennikarze. Lub wykształceni w komunikacji mędrcy, uprzykrzający życie dziennikarzom”.

PR-owiec, który dostarcza informacji o firmie czy produkcie, a nie kształtuje wizerunek swojej firmy w sposób natarczywy i kłamliwy, jest dobrym profesjonalistą – według autora tekstu. Andrzejewski pisze, że PR zabija dziennikarstwo, ponieważ poddaje dziennikarzom „gotowce”. Jednak w następnym zdaniu Andrzejewski wskazuje, że to dziennikarze „idą na łatwiznę i w myśl zasady »Ctrl+C, Ctrl+V«- nowy tekścik będę miał!” oddają do publikacji marketingowy bubel”. Pełna wersja tekstu na stronie (ak)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj