Radek Popiel, PR manager w Rainer Communication pisze w Pulsie Biznesu o tym, jak konstuować informacje prasowe, by nie trafiały do kosza. Aby napisać dobrą informację prasową, trzeba znać odpowiedzi na kilka pytań: kto, co, gdzie, kiedy, jak, dlaczego, a na końcu – i co z tego? By dziennikarz przeczytał wysłaną e-mailem wiadomość (z datą i nie dłuższą niż strona A4), musi ona mówić, czego dotyczy i z jakiej firmy pochodzi. Pierwsze zdania są decydujące, gdyż „poznawszy tytuł i lead, dziennikarz albo czyta dalej, albo kasuje wiadomość” – pisze autor artykułu.
Ważne jest również, jak i do kogo jest wysyłana informacja prasowa. „Niby prosta rzecz, ale wiele osób nie umie korzystać z funkcji UDW (ukryte do wiadomości), wklejając setki adresów e-mail, które każdy odbiorca może przeglądać”. Takie postępowanie może PR-owca spalić. Kolejne rady Popiela to: nie wysyłać informacji do dziennikarza, który daną tematyką się nie zajmuje, informacje najlepiej wysyłać rano, odbierać telefony bezpośrednio po wysłaniu informacji, nie używać technicznego żargonu ani „języka prezesa”.(jcm)