O głównych zasadach public relations i o ich wykorzystaniu w branży medycznej pisze Piotr Czarnowski w Pulsie Medycyny. Czarnowski punktuje niekonsekwencje i „mody” polskiego PR-u.
Jedną z nich jest „czarny PR”, który, zdaniem Czarnowskiego, polega na „upowszechnianiu nieprawdziwych informacji dla zaszkodzenia komuś lub czemuś”, tymczasem, przypomina ekspert „autentyczny PR to sztuka dostarczania prawdziwych i uczciwych informacji i to w taki sposób, aby odbiorca potrafił je zrozumieć”. Czarnowski opisuje też polską modę na tzw. „język ciała”.
Jego zdaniem, z tym zjawiskiem wiele osób utożsamia kwestię kształtowania wizerunku i ma tendencje do zawyżania znaczenia aspektu niewerbalnego w procesie komunikacji. „Mam wrażenie, że chodzi o sprowadzenie komunikacji do poziomu neandertalczyków, posługujących się gestem, mimiką, pochrząkiwaniem i gałęzią do tłuczenia po łbie opornego interlokutora”. (psp)