sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościO zasadach zarządzania

O zasadach zarządzania

W najnowszym numerze CEO – miesięcznika dla kadry zarządzającej, możemy przeczytać wywiad przeprowadzony przez Katarzynę Terej i Piotra Talarka z agencji TBT i Wspólnicy z profesorem Uniwersytetu Harvarda i międzynarodowym ekspertem konsultingu – Davidem H. Maisterem. Maister uważa, że: „zasady zarządzania ludźmi są takie same (…) Kiedyś sądziłem, że wykształconymi ludźmi zarządza się w jakiś szczególny sposób. Ale to nonsens”. Pracowników należy traktować z szacunkiem, pokazywać im szanse i możliwości rozwoju, twierdzi ekspert.

O swojej pracy jako konsultanta Maister mówi, że „większość konsultantów, łącznie ze mną, nie ma żadnego wpływu na świat”. W swojej codziennej pracy należy natomiast koncentrować się na tym, by pomagać klientom i słuchać tego, czego chcą i oczekują, czytamy w wywiadzie.

„Należy pomagać klientowi w sposób, który drogo nie kosztuje, tylko trochę czasu”, mówi ekspert. Budowanie lojalności klienta to wykazanie zainteresowania i oferowanie nawet drobnego wsparcia, które jest faktycznie mu pomocne, czytamy w CEO.

Na pytanie Katarzyny Terej i Piotra Talarka: „Jakie są największe wyzwania stawiane dyrektorowi generalnemu w XXI wieku?” Meister odpowiedział, że najlepiej jest trzymać się starych zasad, „kluczem jest dbanie o klientów, nie o siebie. Potrzebni są zespołowi gracze, a nie indywidualiści, menedżerowie, a nie administratorzy. Jeżeli już realizujesz podstawowe zasady, wtedy możemy podyskutować o XXI wieku”. Cały artykuł. (ak)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj