Branża PR prężnie się rozwija, czytamy w Pulsie Biznesu. „Pojawia się coraz więcej budżetów publicznych na PR lub na działania, w których PR jest potrzebny”, twierdzi Rafał Szymczak z agencji Profile PR. Jerzy Ciszewski, prezes Ciszewski PR, zaznacza z kolei, że agencje nie muszą angażować się w banalne projekty, ponieważ „budżety związane z funduszami unijnymi pozwalają na spokojną pracę i stabilizację biznesu”.
Według badań ZFPR-u, na które w tekście powołuje się autorka, budżety obsługiwane przez agencje i działy firmowe PR-u w 2006 roku wyniosły ok. 350 mln zł. Zgodnie z badaniami miesięcznika Press najwyższe przychody w 2006 roku miały agencje takie jak: Sigma International, Euro RSCG Sensors i GGK Public Relations.
Na rozwój branży PR ma wpływ wzrost na rynkach: farmaceutycznym, zdrowotnym i medycznym, finansowym, budownictwa, spraw społecznych i samorządowych oraz IT, wynika z badań MB SMG/KRC przytoczonych w artykule. Problemy, z którymi musi się jednak zmierzyć branża PR w najbliższym czasie to nieetyczne zachowania w Internecie, pisze autorka tekstu – Małgorzata Mierżyńska. (ak)