Czy wykorzystanie kreatywności konsumenta wpływa pozytywnie, czy negatywnie na wizerunek firmy? „Zakończyła się niedawno trwająca kilka tygodni akcja przygotowana przez Yahoo i McDonald’s. We współpracy z wytwórnią Def Jam zorganizowano konkurs na tekst piosenki, którą już wkrótce zacznie nagrywać amerykański muzyk R&B – Ne-Yo”, czytamy na portalu Think-a-Head.org.
Internauci są zapraszani przez różne firmy do współtworzenia reklam ich produktów lub usług. Jak wynika z badań American Marketing Association, przytaczanych w artykule, 69 proc. dorosłych konsumentów uważa, że firmy, które wykorzystują kreatywność odbiorców są bardziej przyjazne dla konsumentów.
Jednak osoby poniżej 25 roku życia odbierają zupełnie inaczej takie działania firm, czytamy na portalu. Zdaniem Dave’a Morgana, cytowanego w artykule, młodzi ludzie wyczuleni są na działania przedsiębiorstw, które „dają konsumentom gotowe, ograniczone narzędzia, nie pozwalają na pełne ujawnienie się kreatywności drzemiącej w internautach, a całe twórcze działanie zamykane jest w jednym schemacie”. (ak)