W miesięczniku Builder znalazł się artykuł informujący o tym, że dla branży deweloperskiej dobry wizerunek to największy atut w walce o klienta. Według przedstawionych w tekście badań, dla przedstawicieli firm budujących lokale mieszkaniowe kwestie wizerunkowe są ważniejsze niż jakość oraz terminowość wykonania obiektów, dowodzi autorka.
Deweloper o dobrej reputacji jest lepiej postrzegany przez potencjalnych klientów i częściej przez nich polecany innym. „Większość klientów zasięga opinii u znajomych, którzy już dokonali zakupu lokalu mieszkaniowego w danej firmie”, pisze dalej Agnieszka Dziadosz. Autorka dodaje także, że budowlańcy, którzy na swoim koncie mają wiele udanych inwestycji nigdy nie będą narzekać na brak zainteresowania ze strony nabywców. Pozytywnie wykreowany wizerunek ma także istotne znaczenie na starcie inwestycji, kiedy deweloper stara się o kredyt w banku, czy gdy od instytucji publicznych chce uzyskać zgodę na budowę.
Dziadosz zauważa również, że na powodzenie całego przedsięwzięcia budowlanego wpływa reputacja wszystkich uczestników projektu. Dobra marka dewelopera zachęca do współpracy biura projektowe, solidnych podwykonawców i odwrotnie. (ał)