Gazeta.pl opublikowała wywiad Wojciecha Załuski z nowym rzecznikiem prasowym PIS-u Mariuszem Kamińskim. Dziennikarz zapytał go o to, czy partia znalazła już język i wypracowała strategię dotarcia do młodego pokolenia wyborców.
„Mamy mnóstwo pomysłów”, chwalił się Kamiński. „Nowa strategia promocji PiS-u, a także sposób pokazywania przewodniczącego partii mają zostać ujawnione w najbliższy poniedziałek na wiecu w Koszalinie”, poinformował rzecznik. „Nie będziemy naśladować języka młodych, który zresztą ciągle się zmienia. Po prostu PiS będzie łagodniejszy, mniej radykalny”. Natomiast w kwestii byłego premiera dodał że: „chcemy pokazać Jarosława Kaczyńskiego takiego, jakim jest naprawdę – silnego przywódcę, a jednocześnie ciepłego, otwartego, dowcipnego”. Sposobem na to ma być wideoblog szefa partii, ukazujący Kaczyńskiego jako polityka i osobę prywatną, powiedział Kamiński.
Nowy rzecznik wymyślił już także pomysły na zdobycie przychylności młodego pokolenia. „Chodzi raczej o rozpoznanie problemów młodych ludzi, mówienie o nich wprost i szukanie recept”. Chce on również, aby program adresowany do najmłodszych wyborców był tworzony przez poselską młodzież wszystkich klubów parlamentarnych. Na pytanie dziennikarza, czy nie jest to pewnego rodzaju bunt młodych w łonie partii, Kamiński odpowiedział, że nie, ponieważ PiS to partia wielobarwna. (ał)