W najnowszym numerze Wiadomości Turystycznych ukazały się artykuły na temat promocji Cypru i Austrii w Polsce. Cypryjska Organizacja Turystyczna (CTO) zamierza budować wizerunek kraju jako miejsca idealnego do wypoczynku. W planach mają przypomnienie, że na wakacjach można nie tylko leniuchować, ale także aktywnie spędzać czas. W koncepcji promocyjnej różnić się będzie głównie rozkład budżetu. W tym roku CTO planuje wydać najwięcej pieniędzy na promocję w Internecie. Poza tym duże środki zostaną zainwestowane w kampanię outdorową i współpracę touroperatorami. Grupami docelowymi są głównie ludzie w wieku 25-55 lat, grupy incentive, a także rodziny z dziećmi.
Nowe plany ma także Austriacki Ośrodek Informacji Turystycznej, który w tym roku zrezygnuje z tradycyjnych form promocji skierowanych do szerokiego grona odbiorców. Austriacy także stawiają na promocję online. Kampanie internetowe w dużych portalach oraz polskie strony internetowe ośrodka mają zainteresować turystów ich krajem. Franca Kobenter, dyrektor Austria Info uważa, że: „Polacy są zakochani w nowych technologiach, dlatego warto je wykorzystywać do promocji”. Hasłem reklamującym kampanię jest slogan „To Austria oczywiście”, ma on zachęcać turystów do odwiedzania tego kraju przez cały rok. Grupą docelową ma być tym razem elitarne grono turystów z wyższym wykształceniem i dużymi dochodami.(mk)