Około 300 osób na widowni zgromadziło wydarzenie CREATIVITY2, czyli 13. edycja Cannes Lions Creative Comms Meeting, która 7 listopada 2023 roku odbyła się w Concordia Design w Poznaniu. To doroczne wydarzenie organizowane jest przez agencję Q&A Comms oraz SAR – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej. W tym roku tematem przewodnim było znaczenie kreatywności.
Goście spotkania poszukiwali odpowiedzi na pytania, jaką rolę odgrywa kreatywność w przekazach reklamowych marek oraz w jaki sposób skutecznie dotrzeć do odbiorców, którzy widzą setki komunikatów każdego dnia. W gronie ekspertów i praktyków branży reklamowej oraz marketingowej można było także obejrzeć kampanie nagrodzone na festiwalu kreatywności w Cannes oraz porozmawiać o trendach i aktualnych wyzwaniach.
Wśród wyświetlonych kampanii pojawiły się kreacje najbardziej znanych marek i organizacji, takie jak: „The Greatest” od Apple, „The Unburnable Book” Penguin Books, „The Cost of Beauty” Dove, „Morning After Island” Women’s Rights Advocates, „Dreamcaster” Michelob ULTRA, „MouthPad” Augmental, „Gotland’s Ugliest Lawn” Region Gotland, „Plug Inn” Renault, „Where to Settle” Mastercard, „Buy My Cancer” ALIVIA, „Bring Home The Bud” Budweiser, „The Cost of Gold” Urihi Associacao Yanomami, „The First Digital Nation” The Government of Tuvalu oraz „Immortal Rom” Royal Ontario Museum.
fot. Bartosz Podborowski
Zaproszeni eksperci podzielili się swoimi sprawdzonymi sposobami na kreatywność, a także opowiedzieli o tym, w jaki sposób ograniczenia – paradoksalnie – mogą przyczynić się do jej wyzwolenia. Cannes Lions Creative Comms Meeting gromadzi osoby stojące na czele cenionych poznańskich i warszawskich agencji kreatywnych, które realizują ciekawe i odważne kampanie reklamowe. Tegoroczni prelegenci i prelegentki to również znani jurorzy najważniejszych festiwalów branżowych oraz zdobywcy imponujących nagród.
Podczas tegorocznej edycji wydarzenia można było zobaczyć i posłuchać:
Sylwii Hull-Wosiek, Head of Consulting w Concordia Design oraz Creativity Consultant
Pawła Janasa, dyrektora kreatywnego w GoldenSubmarine
Katarzyny Matuszyk-Hakowskiej, dyrektorki kreatywnej poznańskiej agencji GPD
Piotra Osińskiego, Executive Creative Director VMLY&R Poland
Macieja Twardowskiego, przewodniczącego KTR, członka zarządu SAR oraz prowadzącego zespołu kreacji w agencji Ogilvy
Doroty Janta-Lipińskiej, Head of Idea&Content w Q&A Comms
„Jeżeli potrzeba jest matką wynalazków, to ograniczenia – zarówno prawne, jak i budżetowe czy jakiekolwiek inne wynikające z brie fu – będą ich ojcem. I to wyjątkowo płodnym ojcem! Myślę, że kreatywność najciekawiej rozwija się właśnie tam, gdzie pojawiają się jakieś granice. Drogi przez te granice nie powinno się jednak pokonywać w pojedynkę. Tutaj potrzebny jest zespół, który napędza się sumą doświadczeń jednostek, wzajemnie inspiruje… i bawi. Bo tam, gdzie nie ma dobrej zabawy, nie ma też dobrych wyników” – podkreśla Dorota Janta-Lipińska.
Maciej Twardowski zwraca uwagę, że spotkanie było okazją, by przyjrzeć się kreatywności z różnych stron i porozmawiać o niej z odmiennych perspektyw. „Kreatywność to źródło energii – odnawialnej energii dla całej branży. Jest to największa siła napędowa, w którą warto inwestować, rozmawiać o niej i ją rozwijać. Mam nadzieję, że nasze rozmowy podczas tegorocznej edycji Cannes Lions Creative Comms Meeting zainspirują i być może przyczynią się do powstania kolejnych kreatywnych kampanii” – dodaje.
fot. Bartosz Podborowski
Cannes Lions Creative Comms Meeting to jedyne takie coroczne wydarzenie w Poznaniu organizowane od lat przez Q&A Comms i SAR.
PRoto.pl było patronem medialnym spotkania.