„Jeśli ktoś szukał w 2007 pracy w branży public relations, to ją zapewne znalazł”, informuje na podstawie raportu PRoto o pracy w branży PR Puls Biznesu. Z danych wynika, że w zeszłym roku pojawiły się 1353 oferty pracy związane z PR-em, czyli o 40% więcej niż w roku 2006.
Nowością jest także to, że najwięcej z ofert dotyczyło pracy w firmach, a nie w agencjach, jak w poprzednich latach. „Świadczy to o większym zainteresowaniu przedsiębiorstw prowadzeniem działań public relations”, pisze dziennikarz Pulsu Biznesu. Jednak agencje także potrzebują pracowników. Wiele z nich zamieszczało „nawet po kilkanaście ofert pracy w ciągu roku”, czytamy w gazecie. Powodem rosnącego zapotrzebowania na nowe ręce do pracy w agencjach PR jest „tworzenie nowych działów: relacji inwestorskich i szkoleń”, uważa Sebastian Hejnowski z firmy Ciszewski PR. Dodaje on także, że „na naszym rynku coraz trudniej znaleźć doświadczone osoby aktywnie szukające pracy”. (ał)