Jeśli dziecko oświadczy rodzicom, że w przyszłości chce zostać PR-owcem, złapią się oni za głowę ze zdziwienia, przekonuje miesięcznik American Investor. Jest tak dlatego, uważają Hanna Dymek-Jara i David Foulkes, że większość społeczeństwa nie wie, co to jest PR i czym się zajmują specjaliści od public relations.
„Jeśli nawet PR-owiec przekonuje, że jego praca polega na zarządzaniu opiniami, budowaniu relacji z otoczeniem i tworzeniu pozytywnego wizerunku organizacji, marki czy produktu to i tak mniej zorientowany rozmówca, niedowierzając, będzie mówić: »no dobrze, ale co tak naprawdę robisz codziennie w pracy«?”, argumentują autorzy. Zastanawiają się oni przy tym na czym opiera się wizerunek PR-owca.
Według Dymek–Jary i Foulkesa kandydata na specjalistę ds. public relations wyróżniać powinny następujące cechy charakteru: inteligencja, szacunek do standardów etycznych, empatia, obiektywizm i komunikatywność. (ał)