W Rzeczpospolitej ukazał się artykuł Aleksandry Biały na temat dobroczynności i środków przeznaczanych na cele charytatywne, wsparcie finansowe i pomoc społeczną. Autorka stwierdza, że „fundacje korporacyjne w Polsce są bardzo konserwatywne. Rzadko wspierają działania związane z ekologią, pomagają mniejszością etnicznym, czy osobom starszym”. Najczęściej firmy wspierają akcje i kampanie pomocy społecznej lub edukacyjne, jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Forum Darczyńców.
Biały dodaje, że na świecie trendy społecznej odpowiedzialności biznesu koncentrują się raczej na badaniach medycznych, promocji zdrowia lub ochronie środowiska – tak jest np. we Francji, gdzie na cele medyczne przeznaczana jest 1/3 wydatków.
Jak podaje autorka, opisane badania zostały zaprezentowane na konferencji w Warszawie, a „najbardziej gorąca część dyskusji dotyczyła tego, czy fundacje korporacyjne powinny korzystać z odpisów 1 procentu podatku osób fizycznych”. (mk)