Anita Błaszczak na łamach Rzeczpospolitej informuje o potrzebie budowania marki i dobrego wizerunku przez wyższe uczelnie w Polsce. Autorka podkreśla, że wraz ze zwiększeniem się liczby studentów szkół prywatnych i pojawieniem się niżu demograficznego, zarówno publiczne, jak i niepubliczne szkoły wyższe będą musiały zainwestować w budowę silnej marki.
Jak twierdzi Piotr Lisiecki, prezes Centrum Zastosowań i Analiz Marketingowych Norte: „Większość z ponad 400 wyższych szkół nie wykreowała dotychczas żadnego wizerunku. (…) Mają bardzo podobną ofertę, podobne hasła reklamowe i nawet podobne nazwy”.
Błaszczak dodaje, że niedługo globalna konkurencja spowoduje, że szkoły będą musiały inwestować w wizerunek, korzystać z pomocy specjalistów od marketingu i reklamy. Ważne będzie stworzenie spójnej strategii marketingowej, która pozwoli wyróżnić się uczelniom wśród bogatej oferty konkurencji. Autorka uznaje także, że istotne będzie organizowanie kampanii promocyjnych oraz przygotowanie nowej oferty dla studentów, także tych z zagranicy. (mk)