Niedawno Gazeta Krakowska pisała o tym, że władze Pcimia zdecydowały się promować gminę przy okazji kampanii reklamowej banku. Teraz Gazeta.pl oraz Polska the Times informują o szczegółach wspomnianej pcimskiej promocji. Jak podaje Gazeta.pl „ambitne plany zaprezentował w czwartek wójt Daniel Obajtek”, który sam „zasłynął protestem przeciw ośmieszaniu miejscowości” w reklamie banku, informuje portal. Wójt miał zmienić zdanie, „kiedy firmy reklamowe i public relations zaproponowały, aby olbrzymie zainteresowanie wioską wykorzystać do promocji gminy”, czytamy w Gazeta.pl
„Gminę mają promować billboardy z wizerunkiem aktora przy wjeździe do Pcimia”, napisano na portalu Gazety Wyborczej. Polska The Times publikuje natomiast projekt billboardowej reklamy. Znalazło się w nim hasło „Dziękuję, że o nas pamiętałeś John – ciocia z Pcimia” oraz zarys „sylwetki angielskiego komika Johna Cleese’a wykonującego swoje słynne »dziwne kroki«, pisze Piotr Czarniecki.
Problem polega jednak na tym, że gmina nie dostała zgody od komika na wykorzystanie jego wizerunku, dodaje dziennikarz Polska the Times. „O taką zgodę jednak się staramy”, mówi wójt Pcimia i aby przekonać Cleese’a, obiecuje, że „jest gotów zameldować go pod własnym dachem, by ten mógł zaciągnąć upragniony kredyt w polskim banku”, czytamy w Polska The Times.
Poza billboradami plan promocji Pcimia zakłada jeszcze organizację Festiwalu „Dziwnych Kroków”, którego nazwa nawiązuje do słynnego skeczu Monty Pytona, pisze dziennikarz Gazeta.pl. Jak dowiedział się portal festiwal zaplanowano na 20 lipca. (ał)