W najnowszym wydaniu magazynu Press ukazał się artykuł Magdaleny Gryn na temat działań public affairs. Autorka opisuje przykłady działań community relations i pomocy, jakiej udzieliły inwestorom agencje PR, w przekonaniu społeczności lokalnej do zagospodarowania i zmodernizowania miejsc, mających wyjątkowe znaczenie dla miasta.
Jednym z przykładów opisanych działań była współpraca agencji Telma Group Communications z zagranicznym deweloperem, który zaplanował przekształcenie tkalni Scheiblera – Grohmana w Łodzi, w lofty.
Jak podaje autorka artykułu, pomysł spotkał się z dezaprobatą mieszkańców miasta oraz łódzkich architektów. By uniknąć konfliktu inwestor rozpoczął współpracę z agencją PR, która rozwiązała problem „za pomocą komunikacji skierowanej bezpośrednio do społeczności lokalnej”. Specjaliści postanowili zaangażować mieszkańców w kształtowanie wizerunku fabryki, uświadomili również łodzian, w jak tragicznym stanie jest tkalnia, jak ważne i konieczne są zmiany. Joanna Delbar, prezes Telma Group Communications opisuje: „Zaproponowaliśmy klientowi, żeby na terenie fabryki odbywały się regularnie wycieczki. Oprowadzał je człowiek od ponad 20 lat związany z kompleksem Scheiblera”. Jak dodaje Jacek Miciński z Lignar PR: „Jeśli ktoś nie zna historii danego regionu ani tego co przeszli mieszkańcy, nic tam nie wskóra”, dlatego ważne jest, by pracownicy agencji robili rekonesans i badali nastroje lokalnej społeczności.
Autorka podkreśla, że w takich sytuacjach specjaliści uczą także klienta, jak powinien formułować odpowiednie argumenty i jak ważną funkcję pełni lokalna prasa, która jest traktowana jako najbardziej wiarygodne źródło informacji. Podsumowuje także, że: „do agencji PR coraz częściej będą zgłaszać się firmy potrzebujące doradztwa w sytuacjach konfliktu z lokalnymi władzami lub społecznością. Zapotrzebowanie na takie działania będzie rosło szczególnie w perspektywie inwestycji planowanych przed Euro 2012”. (mk)