SGH wraz z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami przeprowadziło doroczne badanie „Rekrutacja i wizerunek pracodawcy”, podaje portal nowoczesnafirma.pl. Wynika z niego, że większość firm ma problemy ze zrekrutowaniem odpowiednich pracowników, a także z utrzymaniem najbardziej wartościowych ludzi w firmie.
Badanie przeprowadzone w lutym na próbie 342 polskich dużych instytucji pokazuje, że „aż 89 proc. firm ma problem ze znalezieniem pracowników”. Brakuje przede wszystkim specjalistów, czyli „pracowników samodzielnych, posiadających dużą wiedzę i kompetencje w wyspecjalizowanych obszarach”. O tym problemie sygnalizuje w badaniu aż 44% menadżerów, dyrektorów personalnych, czytamy na portalu nawoczesnafirma.pl.
Poważnym problemem jest także utrzymanie w firmie pracowników, za co, jak sugerują cytowani specjaliści, odpowiada brak programu PR-u wewnętrznego. „Co czwarta badana firma posiada długoterminową strategię w zakresie kapitału ludzkiego”. Dlatego zdaniem Haliny Frańczak, dyrektora marketingu i PR w Deloitte poza motywowaniem pracowników wyższymi wynagrodzeniami, „głównym wyzwaniem dla menadżerów jest tworzenie systemu zarządzania talentami”.(ał)