Wizerunek premiera Donalda Tuska był tematem przewodnim artykułu w Rzeczpospolitej, jak i rozmowy z Erykiem Mistewiczem w Radiu PiN. Dziennikarki Rzeczpospolitej udowadniają, że Polacy pozytywnie postrzegają Tuska. Zgadza się z tym Eryk Mistewicz, mówiąc, że „premier sprzedaje się bardzo dobrze (…) mówi z uśmiechem” i „ludzie wiedzą, o co mu chodzi”.
Z sondy GfK Polonia przeprowadzonej na zlecenie Rzeczpospolitej wynika, że „prawie połowa Polaków ocenia dobrze lub bardzo dobrze pracę Donalda Tuska na stanowisku premiera”, piszą dziennikarki. Trzy czwarte ankietowanych jest zdania, że Tusk „godnie reprezentuje Polskę za granicą i „dba o sprawy narodowe”. Co więcej „prawie co drugi chciałby też, żeby lider PO w 2010 roku przestał kierować rządem i został prezydentem, czytamy w Rzeczpospolitej”.
Również specjalista ds. marketingu politycznego Eryk Mistewicz wystawia Donaldowi Tuskowi pozytywną ocenę, podkreślając, że „premier rządzi w sposób nowoczesny”. Twierdzi on, że w odróżnieniu od PiS-u, przed wyborami PO nie miało swojego mitu. Teraz ma własną opowieść i „sprzedaje w niej politykę w sposób jasny”. Opowieść PO opiera się, zdaniem eksperta, na hasłach „będzie cud, możecie wracać i nie ma już potworów”.
Na koniec Mistewicz dodaje żartobliwie, że jeśli doradcą wizerunkowym Donalda Tuska byłby prezydencki minister Michał Kamiński, to by podpowiedział mu „słuchaj Donald, dowal tak, żeby z Kaczyńskiego tylko pierze poleciało”.(ał)