„Prawie 36 proc. Polaków myśląc o zmianie pracy, bierze pod uwagę opinie o swoim potencjalnym pracodawcy”, pisze Anita Błaszczak na portalu Rzeczpospolitej. Autorka udowadnia, że warto inwestować w wizerunek firmy szukając nowych pracowników.
Wzrost znaczenia marki pracodawcy da się zauważyć zwłaszcza od czasu, gdy zwiększyło się znaczenie Internetu w procesie rekrutacji, przekonuje Joanna Kotzian z firmy doradztwa personalnego HRH. Dlatego dziś warto zbudować kompleksową strategię wizerunkową pracodawcy, a nie ograniczyć się do doraźnych akcji promocyjnych. Taki projekt „zaczyna się zwykle od działań i zmian wewnątrz firmy, od autentycznej dbałości o ludzi”. Nowe nastawienie pracodawców widać w samych ogłoszeniach. Coraz częściej poza wymaganiami wobec kandydatów, pracodawcy wydłużają listę własnych atutów, czytamy w artykule. Zdanem Kotzian jest to niezbędne. (ał)