Gazeta Wyborcza Kraków donosi o nowym pomyśle na promocję Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Jana Pawła II Kraków Balice. Lotnisko ma zamiar reklamować się sponsorując „Dni Jana Pawła II” organizowane przez Kolegium Rektorów Szkół Wyższych i wystawy plenerowe „Jan Paweł II na drogach świata” zainicjowane przez Katolickie Centrum Kultury.
Szymon Jadczak, autor artykułu, podaje, że kwota przeznaczona na te cele jest całością środków na sponsoring przewidzianych na ten kwartał. Jak stwierdza rzecznik portu lotniczego w Balicach Piotr Pietrzak: „To nie tylko postawa mecenatu, zobowiązań wobec pamięci o osobie patrona, to także decyzja marketingowa”. Przekonuje, że planowane działania mają wymierny efekt marketingowy.
Krakowska kuria cieszy się ze wsparcia wystawy, jednak jej rzecznik ks. Robert Nęcek podkreśla, że istnieje ryzyko sprowadzenia posługi papieża tylko do marketingu. Autor artykułu zauważa, że pojawiają się sugestie co do politycznych podtekstów wsparcia wystawy i decyzji w sprawie sposobu wybierania nowego zarządu lotniska. (mk)