Polska Gazeta Krakowska dowiedziała się, że krakowska straż miejska chce poprawić swój wizerunek. Efektem kampanii, która ma trwać cały rok będzie wykreowanie obrazu „strażnika jako człowieka opiekuńczego i współpracującego z obywatelem”, podaje Gazeta.
Promocyjna akcja, kosztować będzie 20 tys. zł. Z tekstu wynika, że w projekt zaangażowane jest lokalne środowisko akademickie. Po zeszłorocznej kontrowersyjnej współpracy z Event Factory, o czym pisaliśmy, SM zdecydowała, że tym razem w projekcie nie weźmie udział żadna agencja.
Kampania składać się ma z czterech etapów, a jej motywem przewodnim będą zdjęcia strażników z odpowiednimi hasłami, uprzednio ocenione przez ekspertów z UJ-u pod kątem „wzbudzania zaufania do widza”, pisze dziennikarka Marta Paluch. Jednym z jej elementów mają być broszurki zaprojektowane przez studenta ASP z numerami telefonów do strażników i hasłem „wykręć numer chuliganowi”.