Jak profesjonalnie przygotować ogłoszenie rekrutacyjne, aby znaleźć dobrego pracownika, a przy tym wizerunkowo wesprzeć firmę, pisze Dziennik. W opinii PR-owskiego eksperta, Iwony Rudnickiej z agencji On Board, im bardziej rozwinięta kultura organizacji, tym bardziej profesjonalnie przygotowuje się strategię rekrutacyjną.
Co ciekawe, zdarza się, czytamy w tekście, że pod względem PR-owskim bardziej wiarygodne są ogłoszenia emitowane przez agencję pośrednictwa pracy, a nie przez samą firmę poszukującą pracownika. „Weryfikujemy naszych klientów i pracujemy z firmami, które są wypłacalne i które są dobrym miejscem pracy dla naszych kandydatów”, wyjaśnia Ewa Najdanow z Headcount Solutions.
Jak wynika z artykułu, coraz częstszą praktyką są anonimowe ogłoszenia, w których nie znajdziemy nazwy firmy, poszukującej pracownika. Przyczyn może być kilka. Zdaniem Iwony Rudnickiej firma chce pozostać anonimowa, ponieważ rekrutuje na stanowisko, na którym już ktoś pracuje. Czasem natomiast firmy ogłaszają rekrutację, aby przetestować pracowników, czy nie szukają oni pracy na podobnych stanowiskach u konkurencji. (ał)