O specyfice kryzysu i tym, jak w jego obliczu komunikować się z mediami rozmawiali w studiu TVN CNBC Łukasz Malczewski z agencji ComPress oraz Przemek Mitraszewski z firmy agencji Lighthouse. Zdaniem Malczewskiego jedynie znikomy odsetek polskich firm i instytucji ma przygotowany plan komunikacji z mediami w sytuacji kryzysowej.
W jego opinii, każda firma powinna być przygotowana na kryzys i zarządzanie informacją o nim w kontakcie z dziennikarzami. Warto przy tym podkreślić, że tematyka kryzysowa, przekonuje Malczewski, jest dla mediów wyjątkowo atrakcyjna. Tak one funkcjonują, że to, co „złe” jest dla nich „dobre” – czyli medialne, podkreśla PR-owiec.
Natomiast Przemek Mitraszewski tłumaczy, dlaczego w kontakcie z mediami najlepiej radzą sobie rzecznicy firm. Są oni pewnego rodzaju „zderzakami”; wypowiedzą „kilka okrągłych zdań”, nie mówiąc przy tym wszystkiego o kryzysie, przekonuje. Jednak warto zastanowić się, czy do informowania o kryzysie nie byłby lepszy szef firmy jako człowiek za nią odpowiedzialny. Zdaniem Mitraszewskiego właśnie opinii głównego decydenta w firmie objętej kryzysem oczekuje opinia publiczna.(ał)