Czy warto kreowanie marki powierzyć agencjom brandingowym – zastanawia się na łamach dodatku Media i Marketing Zofia Kruczkowska. Jej zdaniem: „oddanie marki w obce ręce wymaga odwagi”.
Z obserwacji wynika, że firmy odświeżają swój wizerunek – czyli modyfikują logo czy kolorystykę korporacyjną mniej więcej co pięć lat, tłumaczy Dariusz Sobczak z Galpostera. Najczęściej na taki krok decydują się firmy z sektorów: FMCG, finansowego, deweloperskiego i telekomunikacyjnego, tłumaczą wypowiadający się w artykule eksperci.
Choć kompleksowa zmiana corporate identity firmy w Polsce należy do rzadkości, to z artykułu wynika, że kryzys finansowy może niebawem zmienić tę regułę. „W sytuacji niepewności i ograniczonych zasobów produkty i marki muszą być komunikowane inaczej –dlatego potrzebne są zmiany, tłumaczy Agnieszka Mączyńska, z Criterium Polska.(ał)