Media interesują się działaniami promocyjnymi Ministerstwa Skarbu skierowanymi do inwestorów. W Dzienniku Gazecie Prawnej Forsal przeczytamy o tym, ile ministerstwo wyda na promocję i PR w przyszłym roku, a z Pulsu Biznesu dowiemy się, jak z inwestorami komunikuje się specjalnie do tego celu powołane w lipcu Centrum Relacji Inwestorskich.
W 2010 roku MS planuje wydać 130 mln zł na promocję – w tym PR oraz reklamę – prywatyzacji ponad 800 spółek. Koszt ten może sięgnąć nawet 400 mln, szacuje Maciej Olex–Szczytowski z E&Y. Zdaniem wypowiadającego się w na łamach Dziennika PR-owca Magdaleny Żuk z agencji Fine Art, samie działania PR-owskie mogą kosztować resort około ćwierć miliona zł miesięcznie.
W promocji sprzedaży spółek skarbu państwa pomaga też powołane latem Centrum Relacji Inwestorskich. W wywiadzie opublikowanym w Dodatku do Pulsu Biznesu, Katarzyna Szulc z CRI mówi, że od czasu jego powołania zgłosiło się do nich 160 potencjalnych inwestorów, część z nich z zagranicy. Dla porównania, od początku 2009 do momentu, gdy powstało Centrum takich zapytań w ministerstwie odnotowano jedynie 38, dodaje wiceminister Skarbu Adam Leszkiewicz.(ał)