Na łamach dziennika Polska możemy przeczytać o zaletach wódki. Sławomir Kmiecik uważa, że 40-procentowy trunek powinien stać się marką promującą nasz kraj.
Dziennikarz za punkt wyjścia przyjął badania z 1994 roku, przeprowadzone wśród amerykańskich konsumentów, którym Polska kojarzyła się głównie z Janem Pawłem II, Lechem Wałęsą oraz wódką właśnie. Zdaniem Kmiecika nic się w tej materii nie zmieniło – wódka wciąż jest najlepiej kojarzonym (często jedynym jak wynika z kolejnych przytaczanych badań) polskim produktem. W związku z tym autor uważa, że alkohol ten powinien być marką promującą nasz kraj. Podkreśla, że taki pomysł miał już Wally Olins. Sławomir Kmiecik rozpisuje się także o zaletach tego alkoholu. Uważa, że posiada już odpowiednią tradycję oraz renomę dotyczącą zarówno smaku, jak i produkcji. (bs)