O trendach występujących w internetowym świecie pisze w magazynie Forbes Krystyna Doliniak. Jak zaznacza autorka, w Internecie coraz bardziej widoczny jest podział użytkowników na kasty, korzystające z odrębnych portali społecznościowych. Jak zaznacza specjalista od wizerunku Eryk Mistewicz, osoby stojące najwyżej w hierarchii korporacyjnej korzystają z Twittera i LinkedIn. O szczebel niżej znajdują się użytkownicy GoldenLine, natomiast szeregowi pracownicy korzystają z Blipa i Naszej Klasy. Istnieją również serwisy takie jak lekarskie Konsylium24.pl lub Energetycy.net – zamknięte społeczności dostępne tylko dla osób uprawiających dany zawód. Jak to ujmuje autorka, „ultraprofesjonalne” serwisy pomagają w sprzedawaniu reputacji, szukaniu referencji i zdobywaniu trudnodostępnych informacji. „Elitarne społczności, takie jak LinkedIn, dają też złudzenie bycia w doborowym towarzystwie. A ktoś, kogo nie ma w Internecie, nie istnieje.” – zaznacza Krystyna Doliniak. (ks)