Prezydent Suwałk dokonał ostatecznego wyboru w kwestii nowego logo miasta. „Suwalskie słońce”, które nawiązuje zarówno do pogody, architektury oraz wielokulturowości, okazało się najlepsze spośród pięciu przedstawionych propozycji – czytamy na łamach Gazety Wyborczej Białystok.
Wybrany projekt to jedna z pięciu propozycji przygotowanych przez agencję Methamorphosis Brand Communication z Wrocławia. Jak podaje Wyborcza, nowe logo budzi skojarzenia ze słońcem, którego promienie przypominają wieże najbardziej charakterystycznych suwalskich budowli. Kolorystyka nawiązuje do map pogodowych, co z kolei koresponduje z hasłem promocyjnym.
Co ciekawe, wybór nie pokrywa się z decyzją mieszkańców, którzy podczas internetowego głosowania opowiedzieli się za inną propozycją. Jak dowiedziało się PRoto.pl, opinie internautów wzięto pod uwagę raczej jako wartość dodatkową niż element wiążący ze względu na brak sformalizowanych kryteriów w tym zakresie. (iw)