Realizacja Carnaval Sztuk-Mistrzów, renowacja Piwnicy pod Fortuną, plany dotyczące rywalizacji o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury oraz współpraca z Lubelskim Ośrodkiem Informacji Turystycznej – na te elementy w promocji miasta stawia nowy zastępca Kancelarii Prezydenta Paweł Markiewicz. Więcej konkretów niestety dopiero za miesiąc – podaje Dziennik Wschodni Lubelski.
Lublin, promujący się do tej pory jako miasto bogate kulturalnie i ciekawe, zarówno dla turystów jak i studentów, teraz planuje zrobić coś więcej. Po zmianach na stanowisku zastępcy Kancelarii Prezydenta i odejściu Michała Krawczyka do Rady Miasta, czas na zmiany w wizerunku miasta. Jak czytamy w rozmowie na łamach dziennika, Markiewicz „na tym etapie ze względu na ograniczony budżet nie planuje kampanii outdoorowych poza tą związaną z Carnavalem i ESK”. Na pytanie, jak Lublin chce powalczyć o tytuł ESK, urzędnik odpowiada: „Nie chciałbym jeszcze o tym mówić”. Nie wiadomo też, jakie miasto przygotuje akcje medialne i na jakiego typu kampanii mu zależy – w radio, telewizji, czy prasie. To, o czym nowy zastępca mówi głośno, to tylko chęć współpracy z urzędem Marszałkowskim i sponsorami, ale nie zdradza nic poza tym: „Życzenia nasze są duże, ale myślenie życzeniowe jest nieodpowiedzialne i jeśli mam mówić o planach odpowiedzialnie, to dopiero za miesiąc”. (es)