Niedopuszczalne jest namawianie widzów i słuchaczy do korzystania np. z Facebooka w kwestii informacji inaczej niedostępnych – taki wniosek wyciągnęła Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na wtorkowym posiedzeniu.
Tematem portali społecznościowych KRRiT zajęła się po skardze, jaka wpłynęła na Program I Polskiego Radia od jej słuchacza. Prowadzący audycje często odsyłali do Facebooka i przez to reklamowali ten serwis. W sprawie nie przyjęto jeszcze oficjalnego stanowiska, jednak pierwsze wnioski stawiają sprawę jasno. Jak czytamy na łamach Expressu Bydgoskiego, członek KRRiT, Krzysztof Luft, powiedział: „Nie ma przeszkód, by media, także publiczne, były obecne w serwisach społecznościowych, miały tam profile i promowały swoje audycje. Niedopuszczalne jest jednak promowanie takich serwisów na antenie, zwłaszcza jeśli słuchaczy i widzów odsyła się tam po informacje inaczej niedostępne”.
Luft jednocześnie zaznacza, że stanowisko Rady będzie odróżniać każdorazowo „sygnalizowanie obecności mediów w serwisach społecznościowych” od „namawiania widzów i słuchaczy” do korzystania np. z Facebooka. Jego zdaniem zakaz takiej reklamy powinien dotyczyć zarówno mediów publicznych, jak i komercyjnych. (es)