O wczorajszej transakcji, o której informowaliśmy z samego rana, dziś piszą także dziennikarze głównych mediów. O przejęciu Ciszewski PR, Ciszewski Marketing Sportowy i Ciszewski Financial Communication przez francuską grupę Publicis przeczytamy w Gazecie Wyborczej, Rzeczpospolitej i Pulsie Biznesu.
Dwa pierwsze dzienniki fakt sprzedaży odnotowują jedynie w krótkich informacjach. Szerzej sprawę opisuje Puls Biznesu. „Spółki z tej branży, notowane na giełdach, wyceniane są na 12-15 razy zysk. Tak więc maksymalna wycena polskiego podmiotu, bazująca na jego wynikach za 2010 r., to 15 mln zł” – czytamy w PB. Zdaniem Pawła Trochimiuka, prezesa Partner of Promotion przed kryzysem ta wycena byłaby jeszcze wyższa. Gazeta dopytuje także o plany grupy. Według Oliviera Fleurota, prezesa MSLGroup, firma myśli o dalszej ekspansji na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
„Rynki na południe czy wschód od Polski przeżywa ją cięższe czasy, ale przy tym są mało zagospodarowane przez agencje public relations. Priorytetem pozostaje też rozwój w Polsce, szczególnie w sektorze farmacji i ochronie zdrowia. Tu pomoże doświadczenie polskiego oddziału MSL, którym teraz też będzie my zarządzać” – podsumowuje Jerzy Ciszewski. (bs)
Jerzy Ciszewski opowiada PRoto.pl o sprzedaży swoich agencji
Dla PRoto.pl transakcję komentują Łaszyn, Miller i Czaplicka…