„Turysta to za mało” – pisze na łamach magazynu Brief Michał Klepka. Miasta i regiony w swoich działaniach komunikacyjnych powinny uwzględnić wzrost innowacyjności – bo to również znakomity produkt.
Jak tłumaczy Klepka, miasta i regiony to nie tylko miejsca spędzania wolnego czasu i kulturalnych rozrywek. To także miejsca, w których ludzie mieszkają, pracują na co dzień i rozwijają swoje kariery. Zdaniem autora w tym tkwi sukces – „w byciu rozpoznawalnym jako ośrodek pozwalający doskonalić potencjał ludzki w wymiarze zawodowym i osobistym”.
Jak zrealizować kampanię promującą taki produkt? Pomocna może być koncepcja 3T, opierająca się na trzech elementach: talentach, technologii i tolerancji. To właśnie te regiony, które potrafią przyciągnąć wykształcone i utalentowane osoby oraz wykorzystać ich potencjał, gdzie można swobodnie przeprowadzać badania i rozwijać nowe technologie, mają przewagę nad innymi.
Autor jednocześnie ma nadzieję, że w promowaniu miast i regionów jako miejsc do życia na co dzień nie zostanie zastosowana reguła :„Im gorszy produkt, tym lepsze opakowanie”. (ks)