Radni Gdyni przyjęli wczoraj budżet na 2012 rok. Pieniędzy na promocję będzie o 25 proc. mniej niż w ubiegłym roku – informuje Gazeta Wyborcza Trójmiasto.
Budżet przyjęto jednogłośnie – dowiadujemy się z gazety. „Poparliśmy go, bo jest oszczędny i ostrożny, czyli odpowiedni na obecną sytuację ekonomiczną” – mówi Marcin Horała, radny opozycyjnego PiS. Projekt przyjęto, mimo że wcześniej zakładano „duży wzrost wydatków”, w tym także na promocję miasta. Teraz bieżące wydatki maleją o 2 proc, a pieniądze przeznaczone na promocję – aż o 25 proc. W sumie w budżecie zaplanowano dochody na poziomie ponad 1 mld 170 mln zł, a wydatki na 1 mld 306 mln zł. Różnica, czyli deficyt ma być częściowo pokryty wolnymi środkami miasta, a częściowo z pożyczki (na kwotę 90 mln zł). (es)