Strategia marketingowa w każdej branży wygląda podobnie – „być lepszym od konkurencji i wyróżniać się na jej tle. Jednak wypromowanie technicznego, betonowego produktu, jakim jest kostka brukowa to zadanie szczególne i wymagające” – twierdzi Małgorzata Barańska, dyrektor marketingu i PR Libet.
Ponadto Barańska uważa, że dostępność narzędzi nie jest aż tak istotna w porównaniu z ich wykorzystaniem – w tym przypadku wszystkich narzędzi marketingu mix. Ponadto praca nad wypromowaniem produktu polega na: doborze odpowiedniej aranżacji, wprowadzaniu nowości w oparciu o obecne trendy w architekturze, współpracy z mediami oraz liderami opinii. Zaś Katarzyna Chwalbińska-Kusek, marketing & communications manager Buro Happold Polska, kładzie nacisk na „dużą kreatywność oraz elastyczność w podejmowanych działaniach. Wachlarz wykorzystywanych narzędzi to przede wszystkim działania z zakresu public relations, sprzedaży osobistej, marketingu bezpośredniego i oczywiście marketingu partnerskiego”. Kreatywność i inwencja marketerów – to klucz do sukcesu według Grzegorza Filipka, dyrektora marketingu Oknoplast. Dodaje, że „jednym z najważniejszych elementów jest spójność komunikacji marketingowej. Zbyt często bowiem w naszej branży widzi się oderwane od siebie działania, które czasami zamiast pomóc szkodzą danym firmom”. (kg)