Właśnie zakończyło się głosowanie na nowy logotyp Elbląga. Mieszkańcy miasta wybrali projekt, który był przez nich najbardziej krytykowany.
Jak informuje Dziennik Elbląski, w głosowaniu wzięło udział 1661 osób. Najwięcej głosów uzyskał logotyp będący częścią strategii promocyjnej miasta, którą za blisko 130 tysięcy złotych przygotowały agencje 2ba i IPC Consulting. Zgodnie z ideą twórców logotyp miał odzwierciedlać „perspektywy rozwojowe, integrujący charakter, przyjazność miejsca i ludzi, kreatywność, wigor, mobilność, energetyczność” miasta.
Po jej prezentacji nowy znak miasta zebrał wiele krytycznych uwag, a co złośliwsi twierdzili, że przypomina „owsika” lub „psią kupę”. Elbląski magistrat postanowił zatem przeprowadzić głosowanie na nowy znak miasta. Wzięły w nim udział 3 propozycje wyłonione przez jury wśród prac przesłanych przez mieszkańców oraz logotyp, zaproponowany w strategii promocyjnej miasta. Okazało się, że mieszkańcy najwięcej głosów oddali właśnie na niego.
Nowa strategia miasta będzie jeszcze omawiana przez elbląskich radnych. Uchwała w jej sprawie trafi do porządku obrad po wakacjach. (ks)