„Dawno tak wiele i tak dobrze nie mówiło się o Polsce” – tak eksperci wypowiadają się na temat organizacji Euro 2012 w naszym wykonaniu. Polska wykorzystała szansę, ale promocyjnie chce jeszcze więcej i szykuje kampanię „Wróć, nie widziałeś jeszcze wszystkiego” – informuje Rzeczpospolita.
„Natychmiast po zakończeniu Euro 2012 startujemy z kampanią »Wróć…« skierowaną i do kibiców, którzy odwiedzili nasz kraj, i innych turystów z państw europejskich” – zapowiada wiceprezes POT Bartłomiej Walas. Kampania potrwa do połowy 2013 roku i zawita do: Belgii, Danii, Holandii, Francji, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Jeśli znajdą się pieniądze, zostanie rozszerzona na inne kraje. W jej ramach pojawią się spoty telewizyjne, billboardy i reklama w internecie. Wszystko oparte na sprawdzonym już obrazie, Poland Feel Invited”.
„Myślę, że warto na promocję wydać teraz więcej pieniędzy niż przed samym Euro” – mówi dziennikowi Dariusz Pasłęcki, dyrektor biura podróży Polish Ravel Quo Vadis. Dodaje, że chodzi o to, by utrwalić wizerunek naszego kraju jako miejsca, które warto odwiedzić. Jego zdaniem dobrze by było, gdyby w takiej kampanii pojawiły się, oprócz ładnych obrazków z Polski, również konkretne oferty miejsc i imprez. Niezawodnym kanałem będzie sport – już w 2014 czekają nas mistrzostwa świata w siatkówce, a dwa lata później być może mistrzostwa Europy w piłce ręcznej. „To też świetna okazja do promocji” – przekonuje Katarzyna Kochaniak, rzeczniczka Ministerstwa Sportu i Turystyki. (es)