niedziela, 12 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościZagraniczna promocja Krakowa podczas Euro warta 100 mln zł

Zagraniczna promocja Krakowa podczas Euro warta 100 mln zł

„Liczymy na tzw. efekt barceloński. Ci ludzie, którzy przyjechali do nas na Euro 2012, będą naszymi ambasadorami” – powiedział Gazecie Wyborczej Kraków Filip Szatanik, szef miejskiego centrum prasowego podczas Euro 2012.

„Dla mnie bardzo ważny był pobyt w Krakowie 600 zagranicznych dziennikarzy. Cały czas informowali nie tylko o sportowych przygotowaniach piłkarzy, lecz także o samym mieście i jego atmosferze!” – dodaje Magdalena Sroka, wiceprezydent Krakowa. Jej zdaniem promocja małopolskiej stolicy poprzez Euro w zagranicznych mediach warta jest minimum 100 mln zł. „Telewizja holenderska każdego dnia pobytu ich drużyny w Krakowie nadawała ze studia na tarasie hotelu pod Wawelem. Z Wawelem w tle! To nie do przecenienia!” – podkreśla. Szatanik zaznacza, że materiały powstające o Krakowie monitorowano na bieżąco i teraz jest ich „bardzo gruby brulion”, a kolejne teksty wciąż spływają. Co ciekawe, trener włoskiej drużyny przyczynił się do rozpromowania krakowskich sanktuariów. Cesare Prandeli stał się „ambasadorem turystyki pielgrzymkowej w Krakowie”. Po każdym meczu szedł z Wieliczki do: Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach, klasztoru Kamedułów na Bielanach czy Sanktuarium Najświętszej Rodziny w Bieżanowie. „Teraz całe Włochy znają nasze miejsca kultu” – cieszy się Sroka. Dobrze z miastem zintegrowała się także drużyna angielska. Marcin Kandefer, dyrektor wydziału promocji w UMK, przypomina: „To Anglicy jako pierwsi wywiesili transparent, że dziękują Krakowowi za gorące przyjęcie. Od kiedy ich drużyna pojawiła się w Krakowie, angielska prasa zmieniła ton pisania o mieście – na bardzo pozytywny. Wszyscy nas tylko pytali o jedno: Dlaczego tutaj nie ma meczów?”. (es)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj