sobota, 11 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościŻycie to nie Facebooku – najlepszy viral według Pressa

Życie to nie Facebooku – najlepszy viral według Pressa

Press opublikował ranking najlepszych virali z ostatnich dwóch lat. Oceniano: kreację, realizację, technologię, dopasowanie do produktu oraz potencjał. Zwycięska okazała się kampania „Życie to nie Facebook”, przygotowana przez Saatchi&Saatchi dla PCK.

Materiał nr 1 na liście ostrzega przed zarażeniem AIDS podczas przypadkowych kontaktów w konwencji relacji na Facebooku. Projekt nagrodzono za wykorzystanie mechanizmów social media i „zmyślne powiązanie różnych aktywności i formatów”. W ciągu dwóch dni materiał obejrzało ponad 2 mln użytkowników, o kampanii pisano w 150 krajach.

Druga lokata przypadła „Apelowi Henia do polskich piłkarzy” (Pride&lory Interactive dla Tesco Polska). Viral doceniono za „oryginalne wykorzystanie kultowych boiskowych sytuacji, smaczków z reklam, nawiązań do bajek, zabawę słowem” i „wyśmienitą realizację”. Tuż za podium znalazł się kolejny filmik reklamujący Tesco: „Natanek Batmanek”. Firma udowodniła tym, że wie, że coś się dzieje.

Spoty pokazujące dziwnie zachowującego się mężczyznę, które wywołały w sieci falę oburzenia, to nr 3 na liście Pressa. Viral z Bartłomiejem Topą, którego posądzano o to, że „stoczył się na dno”, biorąc narkotyki, bił rekordy oglądalności. Temat podchwyciły serwisy plotkarskie, a internauci zaczęli drążyć. Tymczasem Fundacja Synapsis zwracała za pomocą spotów uwagę na autyzm („Autyzm wprowadza zmysły w błąd”). Plus za realizację w stylu „ukrytej kamery”.

Wśród 10 najlepszych znalazły się ponadto: „Armageddonetia” (Bartosz Morawski dla Netii), „Serce i Rozum” – „Kaszpirowski” (Adv.pl dla Telekomunikacji Polskiej), „Niesamowity trick Roberta Lewandowskiego” (Interactive Solutions dla Gillette), „Łowcy promocji” (Gong dla Ceno), „Czerwony Kapturek – wersja bez wilka” (TBWA Warszawa dla WWF Polska) oraz „Luís Figo. Najlepszy hattrick w historii” (Tequila Polska dla Tyskie). (es)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj