Program dobrych praktyk nie tylko pozwala na nawiązanie dialogu z pracownikami, ale może także pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy. Coraz więcej przedsiębiorstw wprowadza projekty CSR-owe – czytamy w Pressie.
Według raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” przybywa projektów, które dbają o bezpieczeństwo i chronią pracowników. W 2004 były to dwa programy, w 2011 r. – dwadzieścia. „Rośnie jednak powoli grupa firm, które zrozumiały, że elementem odpowiedzialności wobec nich są także wszelkie praktyki związane z godzeniem życia zawodowego i prywatnego, włączeniem ich w procesy zarządzania i promowaniem zdrowego stylu życia” – powiedziała Małgorzata Greszta, CSR Consulting. Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu, twierdzi, że takie inicjatywy zwracają uwagę na bezpieczeństwo, higienę pracy oraz zwiększenie satysfakcji zawodowej. „Przykładem jest sieć sklepów Biedronka, która przez kilka lat zmagała się z wizerunkiem firmy naruszającej prawa pracownicze. Od 2005 r. firma prowadzi kampanie profilaktyczne dla pracowników i pracownic (…)” – dodaje.
W branży farmaceutycznej inicjatywy pracownicze skupiają się wokół programów medycznych – np. GSK zapewnia bezpłatne szczepionki przeciw żółtaczce, zaś Servier Polska urządza zbiórkę krwi oraz zachęca do zostania dawcą. Firma Danone zadbała o swoich pracowników, wprowadzając do firmowej stołówki zdrowe dania i przekąski, finansuje także szczepionki przeciw grypie. Dobre praktyki to również dbanie o bezpieczeństwo. Coca-Cola w Polsce prowokowała swoich pracowników SMS-ami wysyłanymi z miejsc wypadków, a także przesyłała e-maile z drastycznymi zdjęciami, by przypomnieć o bezpieczeństwie na drodze. „Wybór takiego programu jest dla nas szansą na dodanie do wizerunku firmy tego, na co nie pozwalają kampanie prowadzone w mediach tradycyjnych, nawet te poświęcone profilaktyce zdrowia” – powiedziała Katarzyna Warzecha, dyrektor marketingu i rzecznik prasowa Avon. (kg)