Na facebookowym profilu Uniwersytet Jagielloński pochwalił się, że jest jednym z wiodących ośrodków naukowych w kraju. „Szczególnie przydatne okazało się doświadczenie i wiedza zdobyta po kulturoznawstwie i europeistyce. To z jaką gracją owi absolwenci czyścili barmańskie szkło… nie-do-opisania ;)” – skomentował Pub Sarmacja. Posypały się komentarze, internauci chcieli też zbojkotować pub.
Na początku tygodnia na oficjalnym profilu UJ zamieszczono informację, że minister nauki i szkolnictwa wyższego Barbara Kudrycka uważa UJ za jeden z wiodących ośrodków naukowych. Skomentowała to korporacja Ernst&Young, gratulując oraz zapewniając, że w ich firmie wielu absolwentów odnosi sukcesy. Studentów UJ docenił także Pub Sarmacja: „To, z jaką gracją owi absolwenci czyścili barmańskie szkło… nie-do-opisania :))”. „To było ironiczne, ale z drugiej strony trochę marketingu też w tym było” – przyznaje Paulina Kowalczyk, manager pubu, która także jest absolwentką Uniwersytetu.
Wpis Pubu Sarmacja wywołał wiele komentarzy, zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Pomimo burzy na FB UJ nie zareagował, a rzeczniczka Katarzyna Pilitowska uznała, że nie trzeba komentować tej sprawy – czytamy w tokfm.pl. Według Patryka Stanika, specjalisty ds. marketingu Tygodnika Powszechnego, nie jest to odpowiednia reakcja ze strony uczelni. „W tym przypadku postarałbym się znaleźć kilku absolwentów, którzy mają interesującą pracę, zrobić z nimi krótkie wywiady, zapytać, co dały im studia i razem z atrakcyjnymi zdjęciami wrzucić na profil UJ” – dodaje. Natomiast na każdego, kto złoży CV w Pubie Sarmacja, czeka darmowa wiśniówka – informuje portal. (kg)