Firmy z branży nieruchomości chętnie stawiają na sponsoring sportowy. Według nich to opłacalna inwestycja wizerunkowa, która w dodatku jest tańsza od reklamy. Największym zainteresowaniem cieszą się lokalni sportowcy.
Coraz częściej przedsiębiorstwa stawiają na sponsoring, który pomaga w budowaniu wizerunku. „Poprzez obecność naszych logotypów i nazwy możemy dotrzeć z informacją do większej grupy odbiorców. Jest to niewątpliwe uzupełnienie tradycyjnych źródeł przekazu, jakimi są reklamy w prasie, telewizji, radiu czy internecie” – twierdzi Izabela Łukomska-Pyżalska z Family House.
Spółka Family House często np. wspiera chore i potrzebujące dzieci. „Czasami przekazujemy środki pieniężne na leki, sprzęt czy rehabilitację, a niekiedy pomagamy spełnić ich marzenia. Natomiast firmy czy instytucje zgłaszają się do nas z propozycjami sponsoringu imprez, które organizują ” – wymienia Łukomska-Pyżalska. Podkreśla, że taki rodzaj działalności pokazuje, że firma jest odpowiedzialna społecznie.
Także centra handlowe pomagają, bo to dla nich dobra reklama. Najczęściej stawiają na sport. Przykładem może być Galeria Echo Kielce, która wspiera młodych piłkarzy ręcznych. „Sponsoring młodzików żółto-biało-niebieskich jest kolejnym etapem szeroko pojętej współpracy z klubem, którą staramy się konsekwentnie realizować. Mamy świadomość, że sukces sportowców w dużej mierze zależy od ich talentu, zaangażowania i pracy trenerów, ale w dzisiejszych czasach to także kwestia sprawnego marketingu i odpowiedniego zaplecza finansowego” – zaznacza Maciej Barański z Galerii Echo. Firmy nie tylko sponsorują drużyny – np. Centrum Targowe Ptak SA podjęło decyzję o wsparciu finansowym programu telewizyjnego, który był emitowany podczas Euro 2012. (kg)