Szczecin, organizator finału zlotu Tall Ship Races 2013, zainwestuje do końca tego roku 700 tys. złotych w promocję wydarzenia. Jak czytamy w Kurierze Szczecińskim, dla władz miasta to strategiczna impreza.
Jak zaznacza Piotr Wachowicz, odpowiedzialny za miejski marketing, przyszłoroczny finał Tall Ship Races ma „»pracować« na renomę Szczecina i wspomagać markę główną: Floating Garden 2050”. Miasto przy ujściu Odry już raz organizowało tę imprezę w 2007 roku. Według gazety wydarzenie okazało się wielkim sukcesem i przez 3 dni przyciągnęło 2 mln turystów z Polski i Europy.
Tym razem władze Szczecina postanowiły rozpocząć kampanię promującą przyszłoroczny finał już teraz. Jak objaśnia Wachowicz, początkowo będzie ona polegała na przypomnieniu szczecinianom wydarzenia z 2007 roku tak, aby oni sami zaczęli zapraszać przyjaciół do uczestnictwa w wydarzeniu. W drugim etapie kampania będzie informować już bezpośrednio o nadchodzącym finale. Zacznie się on od prezentacji na poznańskich targach turystycznych Tour Salon, skierowanej do biur podróży. Szczecin przeprowadzi także kampanię w internecie i mediach tradycyjnych, jej początek zaplanowano na przełom I i II kw. 2012 roku. (ks)